ZORBA & CO SRL 1992: A luat fiinta SC. ZORBA & CO SRL. 1995: SC. ZORBA & CO SRL a devenit al doilea service autorizat Nissan infiintat in Romania. 2000: SC. ZORBA & CO SRL in parteneriat cu Connex, oferea avantaje abonatilor CONNEX pentru achizitia de masini Nissan Patrol si nu numai. NISSAN 1933: Jidosha- Seido Ltd. ia nastere in Yokohama, dupa uniunea dintre Nikon Sangyo Company si Tobata Imono Company. Noua companie, excelent condusa de Yoshisuke Aikawa, preia toate operatiunile de fabricare a Datsun-urilor. 1934: Nihon Sangyo devine proprietar unic al companiei si o denumeste Nissan Motor Company Ldt. 1935: Primul autoturism Datsun iese din fabrica de la Yokohama. Incepe productia la scara mare a vehiculelor, camioanelor si autobuzelor Nissan. 1941: Dupa atingerea unei productii de 20.000 de vehicule, Nissan isi incetineste activitatea din cauza izbucnirii Razboiului din Pacific. 1947: Reincepe productia de autoturisme Datsun. 1951: Nissan isi foloseste experienta in fabricarea de vehicule militare, obtinuta in al doilea Razboi Mondial, pentru crearea unei legende: Patrol. Acest 4x4, cu 6 cilindri si 85 CP, depaseste la putere si capacitate Jeep-ul american Willis. 1953: Conflictul dintre angajati si conducere duce la "Greva celor 100 de zile". Dupa terminarea acestui conflict, intre cele doua parti se pastreaza o relatie buna. 1958: Piata auto mondiala intrevede importanta noului jucator Nissan odata cu victoria unui Datsun 210 in competitia Mobilgas Round Australia Trial. 1959: Se lanseaza in Japonia Datsun-ul Bluebird, care devine imediat un succes, scop cu care si fusese proiectat. 1960: La doi ani dupa primele exporturi in America de Nord, Nissan infiinteaza in California Nissan Motor Corporation USA (NMC). 1962: Nissan incepe exporturile in Europa. 1966: Nissan fuzioneaza cu compania de automobile Prince. Asta inseamna noi ingineri exceptionali care se alatura grupului, dar si adaugarea in portofoliu a celebrelor modele Skyline si Gloria. 1969: Se lanseaza legendarul 240Z. Motorul 2.4, 6 cilindri in linie, 150 CP, echivaleaza cu performantele unui Porsche, dar la mai putin de jumatate din pret. 1973: In mijlocul crizei petrolului, Nissan Sunny este declarat de Agentia Americana pentru Protectia Mediului drept automobilul cu cel mai mic consum de combustibil, ceea ce-i aduce o mare popularitate in America. 1980: Nissan obtine o participatie la Motor Ibérica S.A. din Barcelona, Spania. Exporturile cumulate depasesc 10 milioane de unitati.Se infiinteaza Nissan Motor Manufacturing Corporation USA (NMMC) in Smyrna, Tennessee. 1983: Nissan Motor Ibérica S.A. incepe sa produca Patrol (Safari).Dupa ce fusesera vandute pe pietele externe sub marca Datsun, vehiculele marcii din intreaga lume se unifica sub denumirea Nissan. 1984: In Marea Britanie, la Sunderland, se infiinteaza Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK). 1986: Primele modele Bluebird incep sa se produca la Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK). 1988: Nissan European Technical Centre Ltd. se infiinteaza in Marea Britanie. Ia nastere Nissan Italia, prima dintr-o serie de companii distribuitoare pentru Nissan numite NSCs ("Companii Nationale de Vanzari"). 1989: Nissan Europa NV (NENV) se infiinteaza in Amsterdam pentru a conduce intreaga activitate europeana a Nissan, inclusiv dezvoltarea productiei, fabricarea, achizitiile si gestiunea economica. 1991: Un nou NSC, Nissan Motor (GB) Ltd., se infiinteaza in Marea Britanie. Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd. incepe exportul modelului Primera 5 usi in Japonia. 1992: In Germania ia fiinta Nissan Design Europe GmbH. Creat in Sunderland, Marea Britanie, Micra se lanseaza in Europa, prefatand era supermini-urilor. In 1993, Micra devine Masina Anului in Europa. 1993: Nissan Motor Ibérica S.A. incepe productia unui nou model 4x4 pentru piata europeana, Terrano II. Devine un succes mondial, absorbind mai mult de 15% din productia fabricii de la Barcelona pana in 1999. 1994: Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) castiga Queen's Award for Export Achievement timp de trei ani la rand. 1995: Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) incepe exportul de Micra in Australia. 1997: Se infiinteaza in Spania Centrul European Tehnic Nissan S.A. 1999: Renault si Nissan semneaza un acord pentru crearea unei Aliante Globale. Se creeaza astfel cel de-al patrulea grup automobilistic din lume ca importanta, cu o productie anuala de aproape 5 milioane de vehicule si un numar de 265.000 de angajati. Deoarece compania se afla in mari greutati datorate pierderilor masive, Carlos Ghosn anunta Nissan Revival Plan (NRP). 2001: In anul fiscal 2001, Nissan Europa redevine rentabila, iar Nissan realizeaza un venit operational mondial de 8%, cel mai mare din istoria companiei. 2002: Carlos Ghosn surprinde analistii declarand ca obiectivele NRP s-au indeplinit cu un an mai devreme decat era prevazut. Incepe urmatorul plan de 3 ani, Nissan 180. Nissan isi stabileste noul sau sediu european in apropiere de Paris. Noua companie se inregistreaza sub numele de Nissan Europe S.A.S. 2003: Nissan inaugureaza Centrul European de Design in Londra. Compania inregistreaza un venit operational record de 6,25 miliarde de euro si un profit de 10,8% in anul fiscal 2002, maximul atins in industrie. Se anuleaza datoriile activitatilor automobilistice. 2004: In anul fiscal 2003, compania inregistreaza un venit operational record de 6,29 miliarde de euro si un profit de 11,1%, reconfirmand Nissan drept unul dintre cei mai rentabili producatori auto din lume. |